Arti
---

Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gaming Domain
|
Wysłany: Sob 13:55, 17 Wrz 2005 Temat postu: Playstation 3 |
|
|
Mimo iż Sony Playstation 3 nie jest jeszcze możliwy do zakupienia to mamy o nim informacje z Targów E3
Procesor CPU
Jednostka obliczeniową jest procesor Cell. Składa się on z procesora PowerPC oraz ośmiu rdzeni "Synergistic Processing Elements". Układ jest taktowany zegarem 3,2 GHz. Każdy rdzeń posiada:
* jednostka VMX
* 512KB L2 pamięci podręcznej
* 128-bitowe SIMD (rejestry ogólnego zastosowania)
* 256KB SRAM
Jeden z ośmiu rdzeni traktowany jest jako zapasowy. Wydajność zmiennoprzecinkowa szacowana jest na 218 GFLOP
Karta graficzna GPU
Zaprojektowana wspólnie przez firmy nVidia i Sony
* Taktowanie 550 MHz
* wydajność zmiennoprzecinkowa - 1,8 TFLOP
* dwa wyjścia wysokiej rozdzielczości (do 1080p)
* programowalne, szeregowe potoki cieniowania
Pamięć operacyjna
* 256 MiB XDR DRAM pamięci, taktowane z prędkością procesora (3,2GHz)
* 256 MiB GDDR-3 pamięci graficznej taktowane z prędkością 700MHz
Ogólna wydajność
Szacunkowo jest to 2.18 TFLOP
Dźwięk
* Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor)
Pamięć masowa
* Blu-ray: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
* DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
* CD: PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer) SACD HD, DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
* miejsce na podłączenie przenośnego dysku twardego 2.5" (pojemność jeszcze nieznana)
Komunikacja
Można będzie podłączać za pomocą:
* Bluetootha 2.0 (do siedmiu)
* porty USB 2.0 (4 z przodu oraz 2 z tyłu)
* IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z PlayStation Portable)
* Gigabit Ethernet - 3 gniazda
* sloty Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick
* CompactFlash - sloty Type I oraz Type II
* sieć IP
Wyjście Audio/Video
* Możliwe rozdzielczości: 480i, 480i, 730p, 1080i, 1080p
* dwa wyjścia HDMI
* wyjście optyczne audio (SP/DIF)
* różne wyjścia analogowe
Standardy
Inaczej niż w przypadku PlayStation oraz PlayStation 2, Sony prawdopodobnie udostępni API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na tą platformę.
Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:
* Cg - C-podobny język programowania opracowany przez nVidię
* COLLADA - otwarty, oparty na XMLu format plików dla modelowania 3D
* OpenGL ES
Standardy, które prawdopodobnie się pojawią:
* IPv6 - protokół sieciowy nowej generacji
* OpenMAX - zestaw wielo-platformowych narzędzi dla "przyspieszania" operacji multimedialnych
* OpenVG - dla wspierania grafiki 2D
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Alastor
---

Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Patologiczne zadupie na krańcu świata
|
Wysłany: Wto 21:22, 27 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
świetna maszyna, oryginalny dizajn, tytuła launchowe... szkoda ze na czas premiery cena w okolica 5tysiecy złotych! wiecie ze w pismach branżowych konsola z racji dośc zaokrąglonej obudowy dorobiła sie miana " pojemnika na chleb"?
heh, pamieć SRAM? niezłe arti
Post został pochwalony 0 razy
|
|